Aktuality
František Fiala doporučuje Ford Kuga 2,5 PHEV
SUV s modrým oválem ve znaku v modelové řadě Kuga patří u nás k velmi oblíbeným vozům. V loňském roce přišla Kuga v nové generaci a nyní je zde ve verzi plug-in, tedy s hybridní pohonnoujednotkou.
Mimochodem, než se tomuto autu, kterému to sluší daleko více v reálu než na fotografiích, podíváme na zoubek, musímekonstatovat, že se jedná o prvního vyslance značky Ford s plug-in hybridním systémem. To ukazuje, jakou důležitostautomobilka tomuto modelu věnuje.
Pohon
Už jsme si zvykli, že SUV neznamená vždy pohon všech kol, a tak musíme konstatovat, že tento hybrid má pohon pouze kol předních. Základem pohonu je hliníkový zážehový atmosférický agregát o objemu 2,5 litru, jenž funguje v Atkinsonově cyklu. Elektrickou součást pohonu představuje generátor a trakční motor. Vše dohromady generuje výkon 165 kW, který se přenáší na přední nápravu přes samočinnou převodovku CVT. Zdrojem elektrické energie je akumulátor s kapacitou 14,4 kWh a jeho plné nabití z běžné rozvodné sítě trvá lehce pod čtyři hodiny. Tolik technická fakta.
Jak to funguje?
Ve stručnosti řečeno, bez problémů a vyloženě komfortně. V případě, že zvolíte automatický režim, tak si elektronika sama co nejoptimálněji volí, co zrovna má vaší Kugu pohánět. Tedy jestli elektromotor (primárně pro rozjezd) nebo spalovací motor, či oba agregáty. Pokud pečlivě nepozorujete přehlednou digitální přístrojovku, tak ani nepoznáte, který způsob pohonu je právě využit. Vše se totiž děje plynule a vzhledem k tomu, že benzínový motor je velmi kultivovaný, tak dokonce ani sluchem při běžné jízdě nic nepoznáte.
Plug-in hybrid dovoluje i jízdu pouze na elektřinu, ovšem přece jenom se nejedná o elektromobil, a tak dojezd osciluje kolem vzdálenosti 48 km. Co se týká spotřeby paliva, ta se odvíjí od způsobu jízdy více než u klasického auta. Hraje zde roli, kolik se vám podaří zrekuperovat energie a jak přemýšlivě jezdíte. Na přístrojovce se sice ukazují neuvěřitelné údaje od 1,4 až k 4,4 l/100 km (v našem případě), ovšem to je propočet podle metodiky započítávající elektřinu. Jízda od plné nádrže do plné ukáže realitu, i když ta je velmi příznivá cca 6,2 l/100 km. Suma sumárum zaslouží Ford s novou Kugou velkou pochvalu. Má hezký design, je prostorná, vyniká jízdními vlastnostmi a hybridní pohon funguje velice plynule. Jenom škoda, že nemá pohon všech kol.