Aktuality
Test Volkswagen Touareg V8 4,0 TDI ve Filsonstore
Vlajkovou lodí automobilky Volkswagen je velké SUV Touareg. To je, v dnešní době, kdy pomatení zelení politici vůbec nefandí automobilům se spalovacím motorem, poměrně nečekaná věc, a to navíc, považte, se jedná o SUV.
Volkswagen Touareg se vyrábí už spoustu let a postupně vyrostl do moc hezké podoby. Žádné klasické tradiční usedlé tvary, u značky zavál svěží vítr. Jsou zde určité shody s Arteonem, ale spíše náznakově, nejde o to, že by od něj vzali karoserii a zvedli vše do výšky. Touareg nezastírá, že se jedná o reprezentativní, prostorné, komfortní a výkonné auto. Předem se přiznávám, že se mi právě proto moc líbí. Jasně, jedno švédské děvče by mě za to vynadalo, proč SUV a proč vůbec auto, ale když budete jezdit služebně několikrát do týdne do Mnichova, Frankfurtu nebo kamkoliv po D1, určitě takto luxusní vůz oceníte. A i když napadne metr sněhu, tak vám pohon 4x4 zaručí, že stále dojedete do cíle.
V kosmické lodi
Když pohodlně a bez námahy usednete do interiéru, možná se trochu leknete. Vypadá to tady jako na kapitánském můstku kosmické lodi. Obklopí vás totiž velké displeje. Hlavní displej infotaimentu má rozměr 15″ a rozlišení 1920 x 1020 bodů. Nabízí snad milión funkcí, a někdy reaguje už na pouhé přiblížení. Na jejich pochopení bych měl jít studovat další vysokou školu - obor informatika. Co se týče přístrojovky, tak klasickým mechanickým budíkům už dávno u koncernu odzvonilo. Vše najdete a nakonfigurujete na 12 displeji opět s vysokým rozlišením. Rozhodně doporučuji, než se rozjedete, si vše nejprve vyzkoušet. To budete koukat, co všechno lze navolit.
Všechny verze mají stejné základní atributy
Všechny verze mají stejné základní atributy. Jsou totiž vybaveny vznětovým motorem, stálým pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Na vás záleží jakému výkonu motoru a jaké výbavě dáte přednost. Podle hesla, když má být něco vlajková loď, tak s plnou parádou. Takže verze s osmiválcovým, tedy nejsilnějším vznětovým agregátem. Ale když si do něj sednete a jedete se zahřátým motorem, tak se vsadím o co chcete, že budete myslet, že mám nějakou výjimku a mám tam motor na benzín. Tak je tichý a kultivovaný, prostě nádherný sametově vrnící osmiválec.
Plavmo vpřed
Plavmo vpřed Když jsem jezdil po kvalitní silnici, tak jsem se plavně pohupoval. To je normální, ovšem on se pohupoval i po tradiční české okresce. Podvozek je vyloženě žehlička. A proč si jízdní vlastnosti tak chválím? Mám zde totiž vzduchový podvozek, ten pohltí velkou většinu nerovností. Jeho schopnosti oceníte i v terénu, neboť díky němu lze měnit světlou výšku vozu a potom se z něho stává tank, který projede skoro všechno. I když se jedná o skutečně velké SUV, nijak zvlášť se v zatáčkách nenaklání. Je to zásluhou příčných zkrutných stabilizátorů, které jsou ovládány pomocí elektromotoru. A fungují jako protisíla naklánějící se karoserie. Při první jízdě mě překvapilo, že lze s velkým autem manévrovat na poměrně malém prostoru. Finta je v řiditelných kolech zadní nápravy. Ty se při nižších rychlostech natáčejí opačně než přední kola a zmenšují poloměr otáčení. Když jedete rychleji, tak se kola obou náprav otáčejí stejným směrem, což napomáhá vyhýbacím manévrům. Tento podvozek je skutečně špička.
Elektronika pomáhá
Elektronika pomáhá Parádou byla parkovací kamera, vlastně kamery. Na velkém displeji jsem viděl prostor kolem celého auta. Dokonce i s možností ptačí perspektivy. Parkování ulehčoval i parkovací asistent. Člověk za volantem bude za chvilku už zbytečností. Důkazem je, že adaptivní tempomat udržuje nejen navolenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla. Takže v pomalu jedoucí koloně auto jede samo, protože se drží se auta před vámi. A když to spojíte s asistentem jízdních pruhů, tak u volantu takových deset sekund být nemusíte. Originální je také asistent hlídání mrtvého úhlu, neboť diody nebyly v zrcátkách, ale na krytu a navíc byly opravdu nepřehlédnutelné. LED světlomety svítí skvěle, díky matrix technologii neoslňují ostatní účastníky provozu a přitom mohu v noci jet stále na dálkové světlomety.
Velká pochvala
Těm klukům německým se nový Volkswagen Touareg fakt podařil. Vlastně tak trochu i slovenským robotníkům, neboť tam se společně s Porsche Cayenne a Audinami Q7 i Q8 vyrábějí.
Dr. František Fiala