Pokud se rozhodnete pneumatiky na autě přezout svépomocí, máme pro vás několik užitečných rad a tipů, jak si ušetřit práci, námahu a starosti. Ušetřené finanční prostředky za námahu určitě stojí.
1) Vyberte si vhodné místo
Vozidlo zaparkujte na rovině, nikdy ne v kopci. Ano, i v mírném kopci se dá zvednout vozidlo heverem, ale zbytečně riskujete. Nepřezouvejte kola na hlíně nebo trávě, najděte si místo s pevným a rovným podkladem – nejlépe asfalt, beton nebo dlažbu. Pokud jste přesto nuceni zvedat vozidlo na mírně nestabilním povrchu, podložte hever tak, aby nedošlo k jeho převrácení (např. kovová pevná deska, u menších heverů odolná dřevěná parketa apod.). Připravte si pod sebe kartón, starou matraci nebo kus hadru proti ušpinění, pokud jste dobře vybaveni, pomůže vám speciální montážní pojízdné lehátko. Velmi pomohou také pracovní rukavice, protože brzdový prach se z pokožky velmi špatně umývá. Kvalitní čistící ubrousky nebo čistící přípravky na ruce tento problém vyřeší.
výroba Aroso Deutschland, anatomicky tvarovaná konstrukce, rozměr pro vyšší ososby cca nad 178cm tělesné výšky, podvozek na odolných kolečkách, nemůže chybět v žádné autodílně
výroba Aroso Deutschland, anatomicky tvarovaná konstrukce, rozměr pro vyšší ososby cca nad 178cm tělesné výšky, podvozek na odolných kolečkách, nemůže chybět v žádné autodílně
výroba Aroso Deutschland, anatomicky tvarovaná konstrukce, rozměr pro menší ososby cca do 178cm tělesné výšky, podvozek na odolných kolečkách, nemůže chybět v žádné autodílně
výroba Aroso Deutschland, anatomicky tvarovaná konstrukce, rozměr pro menší ososby cca do 178cm tělesné výšky, podvozek na odolných kolečkách, nemůže chybět v žádné autodílně
Ihned skladem store Praha 10 ks• store Brno 3 ks• local_shipping Centrální sklad 2 ks
Před přezouváním prověřte stav pneumatik. Pneumatiky nesmí být zpuchřelé, hledejte boule a praskliny, kontrolujte vzorek a měrkou zjistěte, zda se sjíždějí rovnoměrně. U předních kol si pomozte vytočením volantem do stran. Nerovnoměrné sjíždění svědčí zpravidla o neseřízené geometrii podvozku.
3) Označení pneumatik
Nenapsali jste si při minulém přezouvání křídou na kola, kde které bylo? Tak to vám nezávidíme, protože teď budete muset odhadovat, kde máte více vzorku. Zpravidla se u vozidel s předním náhonem sjíždějí rychleji přední kola (obvykle 2x až 3x rychleji), u čtyřkolek také. U vozidel se zadním náhonem je sjíždění kol na obou nápravách obvykle stejné, ale neplatí to vždy. Pokud máte na přední a zadní nápravě stejný rozměr pneumatik, je vhodné kola přehodit a to, které bylo minulý rok vzadu, dát dopředu a obráceně. Speciální návleky na uskladnění pneumatik mají značení pozic natištěné již z výroby.
Pamatujte, že některé pneumatiky jsou směrové, dbejte tedy na správný směr otáčení. Značí se anglickým nápisem ROTATION a šipkou, případně je vnější strana označena nápisem OUTSIDE. Šipka musí vždy směřovat po směru jízdy.
5) Zajištění vozidla proti pohybu
Nejprve je nutné zajistit vozidlo proti pohybu. Zatáhněte ruční brzdu, zařaďte první rychlostní stupeň. U vozidel s automatickou převodovkou zvolte režim P. Pokud se chystáte zvedat levou přední nebo levou zadní část vozidla, zajistěte např. dřevěnými klíny nebo ideálně certifikovanými klasickými či skládacími klíny proti pohybu pravé přední a pravé zadní kolo. Při zvedání pravé přední nebo pravé zadní strany vozu zase zajistěte klíny levé pření a levé zadní kolo.Z kol sejměte opatrně ozdobné kryty / poklice, pokud je jimi vozidlo vybaveno.
Na bočním prahu auta najdete značky (vylisovaný trojúhelínk, kolečko, šipka apod.), což značí místo, kde byste měli umístit hever - zde je práh či část podvozku nejpevnější. Hever musí být konstruovaný tak, aby zvládl svou nosností zvednout vozidlo o dané hmotnosti - hever nikdy nepřetěžujte. Nepoužívejte zrezlé či hodně staré, případně necertifikované hevery bez vhodné péče (dolití oleje do hydraulického systému, promazání šroubovic, ošetření proti korozi atd.). Myslete na to, že každý hever má určitý pracovní zdvih od-do, tzn. že na každé vozidlo se hodí jiný typ heveru, některý může být moc vysoký, některý zase zvedá vozidlo jen nízko atd. Pokud není hever vybaven gumovou koncovkou, použijte buďto tvrdý gumový špalík, případně např. pevnou dřevěnou parketu tak, aby se právě špalík nebo dřevo dotýkaly prahu či karosérie vozidla, kovová koncovka heveru by mohla poškrábat lak, případně poničit práh nebo podvozek. Princip zvedání heverem je vždy stejný – snažte se udržet hever vždy v kolmé poloze. Pomalu zvedejte vozidlo až do výšky, kdy je spodní část pneumatiky volně nad zemí několik centimetrů. Není potřeba zvedat vozidlo zbytečně vysoko. Nikdy nelezte pod vozidlo, pokud je zvednuté pouze heverem.
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 2000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 158-308mm
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 2000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 158-308mm
Ihned skladem store Praha 11 ks• store Brno 1 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 1000kg, jednoduchá konstrukce, malé rozměry ve složeném stavu, zdvih 90-315mm
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 1000kg, jednoduchá konstrukce, malé rozměry ve složeném stavu, zdvih 90-315mm
Ihned skladem store Praha 19 ks• store Brno 2 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 5000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 180-360mm
výroba Aroso Deutschland, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 5000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 180-360mm
Ihned skladem store Praha 7 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Carpoint Nizozemí, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 50.000kg / 50 tun, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 285-465mm, vhodný také pro nákladní vozy / autobusy, certifikát GS/TÜV
výroba Carpoint Nizozemí, pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 50.000kg / 50 tun, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 285-465mm, vhodný také pro nákladní vozy / autobusy, certifikát GS/TÜV
minimální výška zdvihu 130mm, maximální výška zdvihu 490mm, nožní ovládací pedál, rychlé zvedání, nízkoprofilová konstrukce, 2x ochranná guma na prahy vozidla
minimální výška zdvihu 130mm, maximální výška zdvihu 490mm, nožní ovládací pedál, rychlé zvedání, nízkoprofilová konstrukce, 2x ochranná guma na prahy vozidla
pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 2000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 148-278mm, plastový odolný kufřík
pro zvedání části vozidla s celkovou hmotností do 2000kg, jednoduchá vysoce odolná konstrukce, hydraulický přenos síly, zdvih 148-278mm, plastový odolný kufřík
pryžová ochranná podložka pro hydraulické hevery, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při zvedání vozidla / výměně pneu, výška 37mm, vnější průměr 50mm, výška drážky 16mm
pryžová ochranná podložka pro hydraulické hevery, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při zvedání vozidla / výměně pneu, výška 37mm, vnější průměr 50mm, výška drážky 16mm
pryžová ochranná podložka pro hydraulické hevery, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při zvedání vozidla / výměně pneu, výška 32mm, vnější průměr 120mm, vnitřní průměr 96mm, výška drážky 12mm
pryžová ochranná podložka pro hydraulické hevery, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při zvedání vozidla / výměně pneu, výška 32mm, vnější průměr 120mm, vnitřní průměr 96mm, výška drážky 12mm
Nejprve si šrouby či matice kol o půl otáčky povolte již na zemi, občas budete překvapeni, jak pevně jsou šrouby dotažené z předchozí návštěvy pneuservisu. Pokud nastane problém s povolením, pomůže uvolňovač šroubů a rzi. Použijte klíč na kola, ať už křížový nebo klíč "L", případně pokud jste dobře vybaveni, tak vám povolování a dotahování usnadní rázový utahovák, ať už s napájením 12V ze zásuvky zapalovače vozidla nebo silnější do elektrické sítě 230V.
odstranění rzi na kovových částech strojů, trubek a plechů, vytváří ochrannou vrstvu a přispívá k renovaci materiálu, maže, konzervuje, chrání před korozí
odstranění rzi na kovových částech strojů, trubek a plechů, vytváří ochrannou vrstvu a přispívá k renovaci materiálu, maže, konzervuje, chrání před korozí
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 4 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, na snadné povolování šroubů a matek kol u ocelových disků i disků z lehkých slitin, rozměry šroubů a matic 17mm / 19mm / 21mm / 23mm
výroba Aroso Deutschland, na snadné povolování šroubů a matek kol u ocelových disků i disků z lehkých slitin, rozměry šroubů a matic 17mm / 19mm / 21mm / 23mm
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 2 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, na snadné povolování šroubů a matek kol u ocelových disků i disků z lehkých slitin, rozměry šroubů a matic 17mm / 19mm / 21mm / 23mm, malé rozměry ve složeném stavu
výroba Aroso Deutschland, na snadné povolování šroubů a matek kol u ocelových disků i disků z lehkých slitin, rozměry šroubů a matic 17mm / 19mm / 21mm / 23mm, malé rozměry ve složeném stavu
Na práci pod vozidlem je nutné zvednuté vozidlo zajistit speciálními zvedacími podpěrami, v nouzi poslouží bytelné špalky. Vyšroubujte šrouby či matice kola. Kolo sejměte vždy tak, že ho uchopíte vlevo a vpravo, nikdy ne nahoře a dole, známe totiž spoustu případů, kdy padající vozidlo z heveru skříplo ruku mezi kolo a podběh a skončilo to rozřízlými prsty až na kost a šitím v nemocnici!
výroba Aroso Deutschland, pro zajištění stability vozidla zdviženého heverem, díky skládacímu mechanismu je lze po použití složit, nosnost až 2000kg, 3 nastavitelné výšky 272-360mm
výroba Aroso Deutschland, pro zajištění stability vozidla zdviženého heverem, díky skládacímu mechanismu je lze po použití složit, nosnost až 2000kg, 3 nastavitelné výšky 272-360mm
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 4 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
pryžové ochranné podložké pro skládací podpěry, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při podepření vozidla, délka 110mm, šířka 35mm, sada 2ks, nosnost až 6000kg
pryžové ochranné podložké pro skládací podpěry, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při podepření vozidla, délka 110mm, šířka 35mm, sada 2ks, nosnost až 6000kg
pryžové ochranné podložké pro skládací podpěry, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při podepření vozidla, délka 87mm, šířka 30mm, sada 2ks, nosnost až 3000kg
pryžové ochranné podložké pro skládací podpěry, ochrana prahů vozidla před promáčknutím a odřením při podepření vozidla, délka 87mm, šířka 30mm, sada 2ks, nosnost až 3000kg
Když už máte sejmuté kolo z vozidla, zkontrolujte pohledem stav brzdového obložení, brzdového kotouče a dílů podvozku, na které vidíte, zda není prasklá pružina, nevytéká olej z tlumiče či zda neuniká z brzdového systému kapalina. Ze zrezlých okrajů brzdových kotoučů opatrně odstraňte případnou korozi tak, abyste nepoškrábali pracovní plochu kotouče. Důkladně prověřte každou sejmutou pneumatiku z vozidla, změřte hloubku vzorku a kola omyjte. Sejmutá kola označte na bočnici speciální fixou na pneu nebo křídou, ať víte, na které pozici na autě kolo bylo umístěno (např. LP - levá přední, PP - pravá přední, LZ - levá zadní, PZ - pravá zadní).
Pokud máte nájezdové rampy, není nic snazšího, než před či po výměně pneumatik zkontrolovat, případně ošetřit části podvozku vozidla, které jsou kontrolovány techniky na každé STK. Snadno zjistíte korozi na podvozku, kterou můžete odstranit drátěným kartáčem, následně ošetříte plochu natřením moderními typy odrezovačů. Na povrch po zaschnutí odrezovače nanesete antikorozní základovou barvou a následně nanesete kvalitní bitumenový nástřik, ať už nepřelakovatelný pro spodní části vozu, tak přelakovatelný na viditelných místech - ten lze následně po zaschnutí přelakovat lakem v barvě vozu. Významně tak prodloužíte životnost spodní části vozidla, která trpí zejména díky používání posypových solí v zimním období. Dále můžete snadno zkontrolovat stav tlumiče výfuku a výfukového potrubí, bowdenů či brzdových hadiček, upevnění uvolněných krycích plechů ve spodní části vozu. Snadno si ověříte, zda podběhy či prahy vozidla nejsou napadeny korozí. Vozidlo se vám při zvýšené péči odvděčí prodlouženou životností a vyšší bezpečností.
výroba Aroso Deutschland, použití pro pneu s max. šířkou 200mm, maximální zatížení 2000kg na pár, úhel nájezdu 17 stupňů, výška vozidla nad povrchem 220mm, rozměry 835x270x220mm
výroba Aroso Deutschland, použití pro pneu s max. šířkou 200mm, maximální zatížení 2000kg na pár, úhel nájezdu 17 stupňů, výška vozidla nad povrchem 220mm, rozměry 835x270x220mm
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 4 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, použití pro pneu s max. šířkou 260mm (rozměr 260), maximální zatížení 2000kg na pár, úhel nájezdu 17 stupňů, výška vozidla nad povrchem 225mm, rozměry 950x330x270mm
výroba Aroso Deutschland, použití pro pneu s max. šířkou 260mm (rozměr 260), maximální zatížení 2000kg na pár, úhel nájezdu 17 stupňů, výška vozidla nad povrchem 225mm, rozměry 950x330x270mm
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 4 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
chrání podvozky proti mechanickému a chemickému namáhání od odlétajících kamínků, štěrku, vody, korozi a povětrnostními vlivy, elastické a trvanlivé těsnění na spodních částech strojů, vozidel a podběhů kol
chrání podvozky proti mechanickému a chemickému namáhání od odlétajících kamínků, štěrku, vody, korozi a povětrnostními vlivy, elastické a trvanlivé těsnění na spodních částech strojů, vozidel a podběhů kol
2ks nájezdových ramp, celková nosnost 4000kg, pro dílnu a servis, celoocelová konstrukce, pro pneu do šířky 245mm, hydraulické zvedáky, pojistka pro zajištění zdviženého automobilu, maximální zdvih 380mm, minimální výška nad povrchem 225mm
2ks nájezdových ramp, celková nosnost 4000kg, pro dílnu a servis, celoocelová konstrukce, pro pneu do šířky 245mm, hydraulické zvedáky, pojistka pro zajištění zdviženého automobilu, maximální zdvih 380mm, minimální výška nad povrchem 225mm
použití pro pneu s max. šířkou 255mm (rozměr 255), maximální zatížení 1600kg na pár, nízký úhel nájezdu, výška vozidla nad povrchem 210mm, rozměry 960x340x340mm
použití pro pneu s max. šířkou 255mm (rozměr 255), maximální zatížení 1600kg na pár, nízký úhel nájezdu, výška vozidla nad povrchem 210mm, rozměry 960x340x340mm
Totálně vyschlé závity šroubů či matic kol není špatné nakonzervovat malým množstvím technického tuku / vazelíny, stejně tak dosedací plochu disků kol z lehkých slitin, která zejména v zimním období reaguje při používání soli na silnicích s nábojem kola. Zejména malé množství grafitové či měďené vazelíny zabrání problémům s "přirostlým" diskem k náboji po zimě nebo při defektu a nemožnosti sundat z vozidla již povolené kolo, lehké slitiny disků kol totiž díky elektrochemické reakci reagují s jinými kovovými povrchy a je pak téměř nemožné je od sebe oddělit. Mírně promazané šrouby a matice kol se obvykle samovolně nepovolují. Šrouby zašroubujte rukou. Následně použijte klíč na šrouby kol nebo rázový utahovák tak, že po dotažení jednoho šroubu dotahujete vždy šroub naproti, nikde ne vedlejší a takto postupujete střídavě protilehle dál, až máte dotažené všechny šrouby. Na finální dotažení je vhodné použít momentový klíč, jeho hodnoty nastavte podle výrobce (obvykle 85-140 Nm). Po spuštění auta z heveru na zem šrouby ještě jednou silně dotáhněte, ale ne úplně extrémní silou nebo hrozí vymačkání dosedacích ploch a riziko, že šrouby po delší době nepůjdou povolit, případně že vymačkané dosedací plochy disku neumožní správné dotažení. Jako ochrana proti krádeži kol také existují speciální bezpečnostní šrouby.
výroba Aroso Deutschland, snadné nastavení utahovacího momentu pomocí otočného regulátoru v rozsahu 40-210Nm, materiál chrom-vanadová ocel, 1/2-palcový trn, v sadě jsou také nástavce 17/19/21mm
výroba Aroso Deutschland, snadné nastavení utahovacího momentu pomocí otočného regulátoru v rozsahu 40-210Nm, materiál chrom-vanadová ocel, 1/2-palcový trn, v sadě jsou také nástavce 17/19/21mm
Ihned skladem store Praha >20 ks• store Brno 5 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Carpoint Nizozemí, snadné nastavení utahovacího momentu pomocí otočného regulátoru v rozsahu 40-210Nm, materiál chrom-vanadová ocel, 1/2-palcový trn
výroba Carpoint Nizozemí, snadné nastavení utahovacího momentu pomocí otočného regulátoru v rozsahu 40-210Nm, materiál chrom-vanadová ocel, 1/2-palcový trn
Tlak v pneumatikách samovolně klesne za půl roku klidně i o třetinu. Proto je dobré kola před uložením lehce přefouknout. Před jízdou kola dofoukněte hustilkou nebo lépe kompresorem na požadovaný tlak (obvykle najdete tabulku tlaků v pneumatikách na vnitřní straně víčka palivové nádrže). Tlak změřte v každé pneumatice kvalitním pneuměřičem / manometrem. Podhuštěná pneumatika se rychleji opotřebovává, zvyšuje spotřebu paliva a zhoršuje jízdní vlastnosti, přehuštěná pneumatika je zase více namáhána na středu běhounu a bočnice jsou vystaveny vyššímu tlaku, takže hrozí riziko proražení při najetí např. na obrubník. Moderní vozidla vám budou správný či chybný tlak vzduchu v pneumatikách signalizovat na palubní desce.
vysoký výkon díky dvěma pístům, digitální manometr, rozsah tlaku 0-6.82 bar / 0-100 PSI, ergonomická pryžová nášlapná deska zamezující posunu, huštění pneumatik / míčů / lehátek
vysoký výkon díky dvěma pístům, digitální manometr, rozsah tlaku 0-6.82 bar / 0-100 PSI, ergonomická pryžová nášlapná deska zamezující posunu, huštění pneumatik / míčů / lehátek
programovatelná hodnota tlaku, digitální manometr, velmi rychlé dofukování pneu, vhodný pro osobní auta / SUV / Off-Road 4x4, rozsah tlaku 0-3.44 bar / 0-50 PSI, huštění pneumatik / míčů / lehátek, kompaktní rozměry
programovatelná hodnota tlaku, digitální manometr, velmi rychlé dofukování pneu, vhodný pro osobní auta / SUV / Off-Road 4x4, rozsah tlaku 0-3.44 bar / 0-50 PSI, huštění pneumatik / míčů / lehátek, kompaktní rozměry
výroba Aroso Deutschland, digitální kompresor v praktickém a kompaktním provedení s 12V napájením, automatické vypnutí při dosažení nastaveného tlaku, maximální tlak 7bar / 100PSI
výroba Aroso Deutschland, digitální kompresor v praktickém a kompaktním provedení s 12V napájením, automatické vypnutí při dosažení nastaveného tlaku, maximální tlak 7bar / 100PSI
podsvícený LCD displej, lze uložit a naprogramovat tlak v předních a zadních pneumatikách až pro dva vozy zároveň, LED diodové osvětlení, rozsah měření 0.34-6.82 bar
podsvícený LCD displej, lze uložit a naprogramovat tlak v předních a zadních pneumatikách až pro dva vozy zároveň, LED diodové osvětlení, rozsah měření 0.34-6.82 bar
výroba Aroso Deutschland, určený pro měření tlaku v pneumatikách automobilů, celokovová vysoce odolná konstrukce, pro pneumatiky s tlakem až 7bar, použitelný také pro lehká nákladní vozidla a dodávky
výroba Aroso Deutschland, určený pro měření tlaku v pneumatikách automobilů, celokovová vysoce odolná konstrukce, pro pneumatiky s tlakem až 7bar, použitelný také pro lehká nákladní vozidla a dodávky
Ihned skladem store Praha >20 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
praktická kombinace vysavače 12V nejen do auta a kompresoru na pneu s digitálním měřičem tlaku 7bar / manometrem, LED diodové osvětlení pracovního prostoru, napájení ze standardní zásuvky zapalovače 12V
praktická kombinace vysavače 12V nejen do auta a kompresoru na pneu s digitálním měřičem tlaku 7bar / manometrem, LED diodové osvětlení pracovního prostoru, napájení ze standardní zásuvky zapalovače 12V
Ihned skladem store Praha 14 ks• local_shipping Centrální sklad 11 ks
Protože doma pravděpodobně nemáte profesionální vyvažovačku, při první jízdě po přezutí poslouchejte podezřelé zvuky a sledujte vibrace. Po první jízdě kola zkontrolujte a ujistěte se, že nedošlo k povolení šroubů. Jemné otřesy a klepání v řízení znamenají špatné vyvážení kol, poznáte to již při první jízde po dálnici obvykle v rychlostech mezi 100-130 km/h. Vyvážení kol budete muset svěřit pneuservisu. Když už ne před každým přezutím, tak aspoň jednou za dva roky byste si měli nechat kola převážit, ochráníte tím díly podvozku (čepy, ložiska, gumy a uložení stabilizátoru atd.).
14) Uložení sady kol
Nepotřebná kola, ať už zimní či letní, je vhodné bezpečně uložit v čistém a suchém prostřetí, nejlépe v temnotě. Před uložením kola důkladně omyjte. K čištění disků kol poslouží speciální čističe, které snadno a rychle odstraní také brzdový prach a špínu. Pneumatiky je zase velmi vhodné chránit vhodnými přípravky, které zachovají jemnost, hebkost a další vlastnosti pryže po dlouhou dobu a předejdou jejímu zpuchření a stárnutí. Ochranné návleky zajistí praktickou manipulaci s těžkými koly díky všitým madlům, zajistí také, že se při manipulaci neušpiníte. Vyrábějí se v různých velikostech podle rozměru kol. Stojany na pneumatiky, ať už pevné nebo pojízdné, jsou speciálně zkonstruovány tak, aby při skladování nebylo kolo otlačeno či deformováno. Pokud máte kola uskladněná na stojanu na pneumatiky, je dobré je po několika týdnech pootočit, aby nedocházelo k deformacím vlivem gravitace.
vysoce odolná textilní pouzdra / návleky pro uskladnění a přenášení 4ks pneumatik na osobní vozy a SUV, možnost stáhnutí podle velikosti pneu, madla pro přenášení
vysoce odolná textilní pouzdra / návleky pro uskladnění a přenášení 4ks pneumatik na osobní vozy a SUV, možnost stáhnutí podle velikosti pneu, madla pro přenášení
výroba Aroso Deutschland, pro bezproblémové uskladnění kompletní sady pneumatik s disky, pneumatiky jsou rovnoměrně zatížené a nedochází k jejich deformacím, maximální nosnost 100kg, maximální šířka pneu 225mm, výška stojanu 103cm
výroba Aroso Deutschland, pro bezproblémové uskladnění kompletní sady pneumatik s disky, pneumatiky jsou rovnoměrně zatížené a nedochází k jejich deformacím, maximální nosnost 100kg, maximální šířka pneu 225mm, výška stojanu 103cm
Ihned skladem store Praha 13 ks• store Brno 5 ks• local_shipping Centrální sklad >20 ks
výroba Aroso Deutschland, pro bezproblémové uskladnění kompletní sady pneumatik s disky nebo jen disků, pneumatiky jsou rovnoměrně zatížené a nedochází k jejich deformacím, pro pneu 12 až 19 palců do šířky 255mm, maximální nosnost 25kg na pneu / celkem...
výroba Aroso Deutschland, pro bezproblémové uskladnění kompletní sady pneumatik s disky nebo jen disků, pneumatiky jsou rovnoměrně zatížené a nedochází k jejich deformacím, pro pneu 12 až 19 palců do šířky 255mm, maximální nosnost 25kg na pneu / celkem 100kg
Změna pneumatik se do jízdních vlastností auta znatelně projeví. Zimní pneumatika se chová výrazně lépe i na mokrém povrchu. Lamelovaný zimní dezén lépe drží zvolenou trajektorii a potřebuje menší poloměr na projetí zatáčky.